Tickets geboekt! - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Gerjanne en Rolinde - WaarBenJij.nu Tickets geboekt! - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Gerjanne en Rolinde - WaarBenJij.nu

Tickets geboekt!

Door: Gerjanne

Blijf op de hoogte en volg Gerjanne en Rolinde

08 Juli 2015 | Nederland, IJsselmuiden

Hoi! :)

Ja hoor! Sinds vandaag, 8 juli 2015, mogen we zeggen dat de reis naar Ethiopië definitief is. Vanuit de pabo hadden we al allerlei goedkeuringen gekregen, wat natuurlijk erg fijn is. Ook hadden we gelukkig toestemming van Interlakes International School Ethiopia. Maar ja, dat wil nog niet zeggen dat je weet wanneer je naar dit mooie land gaat en wanneer je terug hoopt te komen. Om hier achter te komen, besloten we de volgende stap te zetten: tickets boeken..

We hadden al eens eerder op internet gekeken naar tickets, en zagen dat de prijzen best variabel waren. Redelijk logisch. Nadat we allebei een nieuw paspoort hadden aangevraagd, omdat onze oude paspoorten niet een half jaar na de terugkomdatum geldig waren, hebben we de beslissing genomen: oké we gaan NU boeken. Heel fijn natuurlijk, omdat het dan voor je gevoel echt vast staat. Aan de andere kant het besef: oja. We hopen dus echt 5 weken op deze school te studeren vanuit de minor.

Gerjanne kent één het ander daar al, voor Rolinde zal alles nieuw zijn. Een mooie uitdaging denken wij zo. 19 oktober D.V. hopen we in het vliegtuig te stappen richting Addis Ababa, met een gezellige overstap in Istanbul.

We hebben er natuuuurlijk erg veel zin in. Waar hebben we precies zin in? Nou, we hopen daar onderzoek te doen vanuit de minor Zorg. We willen onderzoeken hoe de pedagogiek op deze school in elkaar steekt, want er zullen verschillen zijn met onze westerse manier van onderwijs. Daarnaast voeren we gesprekken, observeren wij en zullen lessen geven. Maar vergeet vooral niet dat wij hopen te gaan genieten van de mensen, de kinderen, cultuur, gewoontes en nog veel meer. We zullen niet gaan romantiseren, want er zullen ook vast momenten komen dat we het ergens moeilijk mee zullen krijgen. Maar ook hier hopen we beter uit te komen dan dat we er in zijn gegaan.

Kortom; wij zien uit naar deze reis en hopen veel te leren! Via deze blog hopen we jullie tijdens de voorbereidingen en in Ethiopië op de hoogte te houden.

Groetjes van Rolinde en Gerjanne

• 03 Oktober 2015 - 21:56

Ome Wim En Tante Renate:

Een mooie opwarmer, we gaan het volgen. Succes met de voorbereidingen.

• 03 Oktober 2015 - 22:10

Mamma Vaandering:

Dag Gerjanne en Rolinde

Ja ja het schiet nu op met de reis naar dat verre land.

Hopelijk mag alles goed gaan en leren jullie daar wat van.

Het goede gewenst van alle Koolmezen

• 03 Oktober 2015 - 22:22

Hennieke:

Hey meiden succes met jullie voorbereiding. En hopen dat je een fijne reis hebben.

• 03 Oktober 2015 - 22:50

Agnes: