Nog twee weken! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Gerjanne en Rolinde - WaarBenJij.nu Nog twee weken! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Gerjanne en Rolinde - WaarBenJij.nu

Nog twee weken!

Door: Rolinde

Blijf op de hoogte en volg Gerjanne en Rolinde

06 Oktober 2015 | Nederland, Gouda

Hoi allemaal :)

Over twee weken is het al zo ver, dan vliegen we naar Ethiopië! We hebben er allebei erg veel zin in maar beseffen nog niet dat we al bijna onze koffers moeten gaan inpakken. We zijn nog druk bezig met school. Volgende week hebben we, hopelijk, ons allerlaatste tentamen op de pabo. We denken dat we, zodra we onze pen neerleggen, gaan beseffen dat het nu echt dicht bij is, maar tot die tijd zijn we nog vooral druk bezig met essays, didactische contracten, scripties, presentaties en werkplekleren.

Waar wel al wel mee bezig zijn, is lijstjes maken, iets waar Gerjanne en ik echt dol op zijn ;-). Lijstjes voor kleding, voor boodschappen en voor de stage. Door deze lijstjes te maken, kunnen we ons toch een beetje voorbereiden.

De afgelopen week kregen we van de pabo te horen dat we toch allebei een ander onderwerp moeten gaan onderzoeken. Gerjanne gaat door met het onderzoek over ‘belonen en straffen’ en Rolinde gaat vooral kijken naar ‘het uitspreken van verwachtingen’. Hierover meer als we er mee bezig zijn.

Iets wat we daarvoor als voorbereiding ook moesten maken is een planning per dagdeel. Ja u leest het goed, we gaan naar Afrika en we moeten een dagdeelplanning maken.. We zijn benieuwd of we ons ook aan deze planning kunnen houden ;-).

Inmiddels is ook bekend waar we gaan slapen in Ethiopië. We hopen de eerste 2,5 week bij Hans en Alita Walhout (oom en tante van Gerjanne) op de compound te slapen (http://www.famwalhout.com/p/guesthouse-espbc.html & http://www.ethiopiansteelprofiling.com ). Daarna verhuizen we voor een week naar Interlakes International School, om dan de laatste paar dagen weer terug te gaan naar Hans en Alita.

Graag willen we alle sponsoren bedanken die ons geholpen hebben met het inzamelen van geld voor Interlakes International School. Niet alleen wij, maar ook het team en de kinderen van Interlakes School, zijn hier dankbaar voor!

Groetjes Gerjanne en Rolinde

• 06 Oktober 2015 - 15:44

Hans:

Tjonge, dat we ons állerliefste nichtje weer mogen verwelkomen (-;

• 07 Oktober 2015 - 16:37

Henriet:

Leuk om te lezen meiden! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en tja... dan gaaaaaan :)
    Veel plezier!